Öja Värvar-Öja Värvar-Öja Värvar-Öja Värvar-Öja Värvar-Öja Värvar

Värvarmaskinen Öja FF fortsätter värva. Senast i raden av högkvalitativa värvningar är på två Pölsekorvbrödrar från Sverige. Poul "jag mår illa utan min Pernilla" Simonsen och Jeppe "unga damer är det bästa" Simonsen. De båda kommer från lokalkonkurrenten Köpingebro IF.
Ojaff.blogg.se har träffat Jeppe för en intervju.

Hejsan Jeppe, hur känns det att vara klar för Öja?

Jo det känns helt fantastiskt, en ny era i livet.

När skrev du och din bror på?

Vi skrev på i fredags.

Jeppe ber om ursäkt och lämnar telefonen i ett par minuter. I bakgrunden hörs skrammel och pysande ljud.

Vad händer Jeppe?
Sorry, jag var tvungen att äta en pölsekorv och dricka en carlsberg.

Eh, ja. Vad tror du om Öja nästa år?

Jag tror vi blir starka. Lite som pölsekorvar fast ändå inte.

Toppen eller botten?
På en pölsekorv finns både och.

Men jag menar i serien?

Jaha, ehh..toppen såklart.

Vad tror du om din brors chanser?

De är stora de med. Lite som en pölsekorv,

Hur då menar du?

Man måste vara dansk för att förstå.

Vi tackar Jeppe för intervjun och önskar honom lycka till i den blå tröjan.


Bröderna Simonsen in action.


En koncentrerad Jeppe i förra årets derby mot Liga 06.

Kommentarer
Postat av: Palle

Robin Robin Robin, jag kommer alltså inte från Köpingebro, don't hurt my feelings! Jeppe har varnat mig nu för att "ni" journalister inte riktigt skriver sanningen, stämmer det?

2008-12-16 @ 15:18:05
Postat av: Gustav

Här får jag faktiskt skydda min kollega, vi jobbar alltid för att få fram sanningen till våra läsare och då går det självklart inte att föra med osanning.



Vi är ytterst seriösa och förväntar oss även att våra läsare skall vara det.

2008-12-16 @ 20:01:28
URL: http://knarka.inc.se/
Postat av: Palle

Okej, ursäkta mr Gustaw. Jag kan ha missförstått intervjun, ett helt nytt språk för mig och så, ni förstår säkert mitt dilemma. =)

2008-12-17 @ 16:37:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0