EXTRA EXTRA EXTRA EXTRA EXTRA EXTRA EXTRA EXTRA EXTRA

Under dagen var redaktionen på presskonferens. Sebastian "Dotten" Bernhoff tillkännagav att han lämnar Öja FF för elitkonkurrenten Liga 06. New York Times rapporterade under dagen att värvningen är ett bevis på "dagens moderna fotboll och dess konsekvenser".
Erkända engelska tabloiden Sunday Times skrev att "Dottens flytt är världsomvändande. Vem trodde detta?"

Sebastian, vad ligger till grund för flytten?
– I grund och dotten handlar det om att jag vill tillbaka till toppnivå. Liga känns helt rätt för min framtid. Jag kan inte strunta i landslaget.

Har det att göra med att du saknar att ha mer tid med grisarna på gården?
– Inga kommentarer.

Vad får du i lön?

– Jag får fyra miljoner i övergångssumma. Sedan vad jag får i lön håller jag för mig själv.

Enligt säkra källor ligger övergångssumman på 22 miljoner kronor. Ett rekord för värvningar inom Sverige.

Hur känns det att  vara dyraste inhemska värvningen genom tiderna?

– Det struntar jag i. Bara mina grisar mår bra så mår jag bra.

Det går rykten om att en annan fotbollsspelare stal din tjej en gång, vad säger du om det?

– Det gör inget, jag har mina grisar.

Vad har du att säga till Öja FF:s fans?

– Jag hoppas att de kan minnas mig för de bra stunderna. Vi gick långt i CL och skapade en ny fotbollsfilosofi. Jag hoppas att de inte buar för mig när vi möts. Men det viktigaste är att mina grisar mår bra.


Dotten på den välfyllda presskonferensen

Kommentarer
Postat av: petig

ska det inte va Liga 06 som har presskonferens om det e dom som värvar dotten?

2008-12-10 @ 10:17:40
Postat av: Red

2008-12-10 @ 12:20:19
Postat av: Red

Dotten kände att han ville berätta det själv.

2008-12-10 @ 12:20:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0